100 dagar kvar!

Nu är det "bara" 100 dagar kvar tills bebis ska komma! (men med min vanliga tur så är det väl 114 dagar kvar.. eller 113.. då blir det en 1 april bebis)

MEN. H*n kan ju bestämma sig för att komma tidigare.. Och vi har inte fixat nånting ännu! Inte för att det är nån panik, men kan ju vara skönt att slippa stressa runt å leta bebisgrejer och tvätta bebiskläder med värkar!

Så igår tog vi tag i saken och nu är både barnvagn och spjälsäng fixad! Vagnen har vi beställt ny..  Vi hade tänkt köpa en begagnad. Men jämfört med dom på blocket (som vi kollat på, de riktiga kapen försvinner väl direkt) och en ny så skiljer det 1000 spänn. Så det fick bli en ny. Vi fick me en massa grejer som regnskydd, skötväska m.m samt att vi ju har garanti på en ny vagn.

Spjälsängen ska vi låna av stefans kusin/moster.. Det är en säng som linnea sovit i när hon varit i rutvik (hos sin mormor och morfar) Så den är knappt använd. Med madrass och grejer... Så nu ska vi köpa spjälsängsskydd och sånt.... men de hinns!
I januari ska vi på IKEA å köpa lite grejer till bebis.
Och idag ska vi fixa babyskyddet.. ska hyra ett! ska ju ändå bara användas i 6 månader ungefär... å vad ska man göra med den sen (om man köper en ny) Jag tänker då inte skaffa en till unge på VÄLDIGT många år! och begagnade är dom knappt värda nått. Inte många som vill köpa sån begagnad....

Sen finns det en massa saker i jukkas som jag ska ta nu när vi åker dit.. fårskinn och täcken och sånt. mysigt att bebis får använda samma saker som jag haft för en sisådär 25 år sedan!

En kul grej förresten! Jag föddes ungefär 3 månader innan mamma fyllde 26 och bebis kommer ungefär 4 månader innan jag fyller 26! Så de blir som samma åldersskillnad! :)

Visade mina utslag/eksem/? åt bm när vi var där... hon tyckte att jag skulle gå å visa dom åt läkaren så att jag får nån salva eventuellt ta leverprover *huvva* Tänkte ringa å boka tid igår... men jag flrsov mig.. å så tänkte jag ringa idag... men jag försov mig igen.. och i morgon har hon inte telefontid.. på torsdag ska jag på den där frukosten... men hoppas jag hinner ringa ändå.... dumt att man måste ringa mellan 8.30-9-00...
Förhoppningsvis är det ingen fara. Men kan vara värt att kolla upp iaf!

Näe... nu ska jag spela soindelharpan i nån timma och sen ska vi å kolla på grejer!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att ha fixat de "större" grejorna i alla fall! Men sen är det ju hur mkt smågrejs som helst...gaaah! Du kanske såg min lilla lista :P Nu behöver man nog inte ha allt detta men rätt mycket iaf..

2009-12-08 @ 17:47:47
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: nathalie

Duktig du är! :) Kommer förbi och hälsar på dig någon dag nästa vecka! :)

2009-12-09 @ 06:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0