Jul jul stråååålande jul..

Till helgen får jag börja lyssna på julmusik på riktigt! (brukar tjuvlyssna på youtube ibland...) Men vars är snön?!? Ska ju julpynta till helgen men... jag vill ju ha snö! Det är alltid snö till första advent!! (kanske inte här i sur-lule?)

Ja det är väl bara att bita ihop.

Jag har fått värsta eksemen. Som jag brukar få när det går från vår till sommar från sommar till höst från höst till vinter och från vinter till vår! (tur att jag inte är same, dom har väl typ 84932743 årstider.. typ "sommar-innan-höst-före-vinter-vår" Då hade jag väl haft årtidseksem hela tiden)*HAHAHA*

Men.. nu vill de inte försvinna utan de bara sprider sig! Läste nånstans att nån skrivit att man kan ha "klåda" på magen och brösten när man är gravid, men om man har över resten av kroppen så är det inte så bra... hm.. ska kolla upp det där.. ska ju till bm nästa vecka!
Det kliar även i ögonen och i pannan har jag knappt nån hud kvar sen jag kliat och kliat.. och på kinden.. Tur att jag mest bara är hemma! (ser som för hemsk ut...)

gade mamma hur mycke hon gått upp i vikt när hon varit gravid... 8 kg som mest!! sinnes! Och när hon åkt hem frpn BB har hon haft sina vanliga kläder på sig.. hm.. Ja.. får väl se hur mkt jag går upp... om jag fortsätter ätt må bra och äta som jag gör så slutar det väl på 30 kg +!! Åt en saffrans-semla i söndags. det var gott ;p

Näe. nu vet jag inte vad jag ska skriva. 



Jag är bara LITE avis på Nathalie som ligger på stranden i thailand och har det bra.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch vad jobbigt att det kliar :( Men det finns säkert nån bra salva! Tänk inte på vikten så mycket, huvudsaken är väl att du mår bra?



Jag skiter faktiskt i hur mycket jag går upp..På 28v har jag gått upp 6kg och det är väl inte speciellt jättemycket men jag kommer säkerligen gå upp ännu mer men vad ska man göra liksom?! Får träna utav bara den sen helt enkelt!:P

2009-11-24 @ 17:46:00
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Emma

ja det är ju vanligt att det kliar så det är knappast ngn fara, men allmänt jobbigt, smörj in huden med mjukgörande, sen finns det ju kylbalsam & sånt som kan lindra.

Men det där kliandet i ögonen låter inte normalt, du borde faktiskt åka & låta kolla att du inte utvecklat allergi för pälsdjur=/

Min allergi blev ju mkt värre under min graviditet, så det kan vara ngt liknande.

Vi får raka av Arwen pälsen & göra henne till en sån där nakenhund & så får vi klä henne i söta hundkläder så proteinet i huden som utsöndras inte når ut lika lätt;)

2009-11-24 @ 18:01:19
URL: http://alfa.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag har haft det mycket bra! Bättre än eksem ;)

2009-12-06 @ 22:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0