Borta bra men hemma bäst.

Nu är vi i jukkas! Stefan är ute och jagar älg med pappa och jag sitter här ock slöar! Vi har varit ute och promenerat i det superfina vädret tidigare:)
I morse när jag vaknade (kl 05.30) var det alldelens vitt ute! inte snö men frost.. mysigt! Tror mamma och pappa har börjat bli gamla när dom kliver upp den tiden på en lördag!!! Igår var dom ute och la nät så i morse strax innan kl 7 åkte dom för att ta upp näten.. massa fiskar!
Va å hälsade på Tessi igår kväll (lowa var inte hemma :// )
Jag saknar Kiruna. Eller jag saknar mamma och pappa... Lillebror och farmor! nåväl. ska inte dröja så länge tills vi åker upp nästa gång! Och julen ska vi nog vara här tror jag... å då ska vi äta älgfilé *MUMS* (inte på julafton såklart)
Fammo är så söt.. hon har bakat äppelkaka, bröd och gjort köttbullar åt oss som vi ska ta med hem! :)
Å så ska vi ta me oss älgkött!
När stefan kommer från skogen ska vi åka till kyrkogården en sväng... såååå mysigt å vandra omkring på kyrkogården i poikki =)=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0