Köksbord!

I måndags kom vårat köksbord!! Har typ inte haft nått köksbord på läääänge! Skulle fixa till Stefans gamla bord + stolar.. Började betsa stolarna mörkbruna men kom aldrig så långt som till bordet.... Nu är det iaf på soptippen och i vårat kök står nu ett vitt köksbord! Superfint!!

I söndags just efter att jag skrivit klart här på bloggen så kom min kära sambo på att vi skulle åka på IKEA... Sagt och gjort! In i bilen med hela familjen Haapalainen/Alanentalo och upp till happis!
Vi åt lite köttbullar strosade runt. Köpte inte så fasligt mycket.. En lampa till köket, Sängkläder åt Holger, Ett lakat till våran säng, ett sånt där trådbacks-ställ (?) och nån diskborste å säkert nå annat litet..
Holger sov sig igenom nästan hela ikea shoppandet.

På måndag gjorde vi nog inte så mycket (eller?)
På tisdag var jag och Holger och åt lunch med några mammor från "mammagruppen" på mat & prat. Det var inte bara våran mammagrupp som var där... Hela stället var fullt med barnvagnar!!! Det är himla bra å fika/äta lunch där. Gott om plats för barnvagnen/barnvagnarna (om det inte är som igår, typ 20 barnvagnar) + att dom har bra med lek och springutrymme för större barn samt amningsrum!!!

Idag har vi (jag och H) tvättat kläder. Det är inte så bara att springa fram å tebax till tvättstugan när man har en liten bebis. Har ju ingen bärsele (ännu) så jag måste ju bära honom i babyskyddet.. GANSKA tungt att bära på honom + all tvätt i alla trappor... Sen så måste vi ju ut ur vårat hus och in i huset brevi (vars tvättstugan är) så alltså har jag vart tvungen att klä av och på honom flera flera ggr idag...
Nu på kvällen har vi hela familjen varit och hälsat på Stefans kompis Micke och hans sambo Linda och hennes dotter Nellie. Holger fick en jättefin present! En elefant som spelar när man drar ut den (ja ni vet som man hänger ovanför spjälsängen tex.)
Påtal om presenter så har han fått en massa fint av allihopa! Tack så väldans mycket!

I morgon packar vi in hela familjen i v70:n igen (inklusive hunden denna gång) Nu ska vi till Kiruna och på lördag ska Holger få åka på sin livs första pimpeltävling!! Hoppas ¨på bra väder!!

Nu ska jag bära lilleman till hans säng och så ska jag krypa ner i våran (renbäddade) säng!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0