En sån där lista

Igen. Fast det var nog ett tag sedan nu!


När fick du reda på att du var gravid? Slutet på juli 2009
Blev det en chock? Både ja och nej.
Hur gammal var du? 25..
Hade du mycket halsbränna? Nä inte det! 
Spydde du mycket?
  Typ hela tiden de första 5 månaderna. Har spytt utanför varenda möbelaffär i hela luleå ;) (vi var på jakt efter en ny TV-bänk förra hösten....)
Var det någon favoriträtt som ändrades? Näää det tror jag inte...
Hade du mycket foglossning? Nej inte det!
Hade du sammandragningar? Lite dagarna innan han kom.
Ditt sf mått som störst? Jag minns inte..
Har du fått bristningar? Nej inte en endaste en!
Trodde du att det var en pojke eller flicka? En pojke, fram till förlossningen och nån BM sa "här kan ni se hennes hjärtljud" när dom satt den där grejen på bebisen huvud.
Vad hoppades du på? Jag vet inte.. Först och främst ville jag att det skulle må bra!
Hade du mycket vätska i kroppen? På slutet var det en hel del..
Hur mycket gick du upp i vikt? 10 kg kanske?
Hur ser du på graviditeten idag? Början var jobbig när jag mådde illa och kräktes hela tiden. Slutet var också ganska jobbigt... Men annars var det ganska mysigt!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ingen aning. Svårt att veta när man aldrig gjort det tidigare!
Gick du över tiden? Ja 6 dagar.
Födde du för tidigt? Nej som sagt, 6 dagar över tiden.
När började din förlossning? Det beror väl på hur man räknar. Vi åkte in på BB vid 7 tiden på morgonen den 24 mars. (han föddes 21.28 den 24 mars)
Hur lång tid tog det? Från att vi kom in tills han var ute.. typ 14 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2 cm tror jag.
Vad tyckte du var jobbigast? När dom sydde efter.... Eller nä, när dom klippte upp allt igen och började sy om allting!
Var du rädd för något? Var väl rädd för olika saker hela tiden. Att dom skulle skicka hem oss, att det skulle ta låååång tid... För alla nålar, För kärringen som la EDA:n.. För saxen när dom skulle klippa. Och när dom höll på å sy så var jag rädd för att dö innan jag hade sett min bebis ordentligt.
Grät du? Inte under förlossningen men efteråt när dom sydde..
Skrek du? Ja. Mest efteråt tror jag =)
Tog du nått smärtstillande? Epidura och lustgas.
Blev du sydd? Ja.
Dragen med sugklocka? Nix
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jaa... Förutom mig och Stefan så tror jag det var 4-5 personer där inne när han kom ut. 
Hade du någon när med dig? Stefan
Hur stor var bebisen? 3115 gram, 49 cm.
Blev det en pojke eller flicka? En Pojke.
Vad fick han heta? Holger
Hur ser du på förlossningen idag? Det värsta och bästa jag gjort. Ska jag göra det igen vill jag ha ordentligt med bedövning om/när dom ska sy.
Var allting värt det? Skulle göra om samma sak varje dag för Holgers skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0