Helt ärlig.

Idag när jag var och handlade på kvantum hittade jag en hundralapp på golvet vid kassan. Och jag var helt ärlig och gav den till hon i kassan. Eftersom att jag själv suttit i kassan på ICA i ett X antal år så vet jag att dom där pengarna förmodligen går till personalens party-kassa. Om inte personen som har tappat den upptäcker det och går dit ganska direkt efteråt.
En gång när jag var typ.... Ja jag vet inte men jag tror att jag gick på gymnasiet och alltså inte så rik, så hittade jag en femhundralapp på golvet vid kassan på ÖB tror jag att det var. Jag ångrar som fan att jag gav den åt kassörskan. =)
Men, idag är jag ju vuxen och måste föregå med gott exempel inför mitt eget barn (ja man kan ju låtsas iaf...)


Idag då....

På fm åkte vi till Rutvik och Stefan fick en hårklippning av Maj och mig. Dom skulle äta ärtsoppa där, inte så gott nej, men vi åt ett gäng plättar innan vi åkte till barnens hus och kollade på vinteroveraller och barnvagnar. Ingen av overallerna var bra... Vi vill båda två ha en ny barnvagn. Men den vi vill ha kan man inte ha så att barnet är vänt mot en. Och jag vill nog ha Holger mot mig ett tag. Men vi tänkte prova med vagnen vi har nu. Testa sittdelen och om han vill sitta mot eller från oss.. Ja iaf så köpte vi ingenting där..
Vi for och lämnade Stefan på jobbet och sen åkte jag och Holger in till stan. I 1½ timme höll sig Holger vaken och nöjd i vagnen! Försökte hitta en overall.. Men på polarn och pyret hade dom inte nån i hans stl, och den dom hade tyckte jag inte var så fin... Men dom har väldigt fina jackor/byxor!!!
På lindex köpte jag en "dräkt" åt H. Ska fota och lägga upp ikväll. Där fanns det ingen overall som jag gillade.
På HM hittade vi ingenting heller.
Var på VILA och köpte en tunika åt mig. Ska fota den också i kväll.

Var in på doffi och dom hade massa vinteroveraller. Men när jag började botanisera bland overallerna så blev Holger arg, argare och ARGAST. Så jag bestämde mig för att kolla bättre någon annan dag.

Gick till bilen, ammade min bejbis, bytte blöja och for och handlade mat på kvantum. Idag blir det sallad till middag. Med bacon, kyckling och massa annat gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0