Jukkas!

I torsdags kom vi hit till jukkas. Vi körde via jokkmokk eftersom att E10 inte är så bra ovh dom håller på med vägbygge lite överallt. Stannade en snabbis i Gällivare där min kompis Jessica har en underklädes butik. Tror den heter Ljuva under.
Igår var vi ute å körde bil runt omkring. Sen var vi och klippte fammos gräsmatta. Vilket jobb! Först köra med åkgräsklipparen, trimmern och vanliga klipparen. Sen kratta och så ska det man krattat ihop i säckar. Vi blev inte klara igår, får ta resten i morgon. Då ska vi även klippa häcken åt henne. *puh*

Nu håller jag på att laga mat. Grekisk pyttipanna. Gott gott! Klyftpotatis, fläskfile som har marinerats i olja, sambal oelek och kryddor. Lök och paprika. Just lök är jag inte så förtjust i. Ja inte paprika heller. Men det brukar jag pilla bort. Så tråkigt att laga mat med bara kött och potatis.
Jag hatar att vara kräsen! Men jag kan bara inte äta saker som jag inte tycker om!!

Idag har jag och mamma varit ute och plockat hjortron. Fick gå väldigt mycket för dom får hjortronen vi lyckades plocka ihop. Ska testa ett annat ställe i morgon.
Svett, djungelolja och hjortron. Lägg till "lite" mygg och stekande sol.
Jag tycker att det är kul att plocka hjortron (men jag äter dem inte) Fast inte så länge. 1 timma räcker för mig haha...

Nä. Nu ska vi äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0