Lördag då va?

Jag och Holger har varit och fikat med Tessi på stan. Blev en grillad ciabatta med fetaost och tapenade (tror det heter så?)
Stefan och pappa är och fiskar (som vanligt:) ) Tror dom är i luspen..

Nu ligger Hoggis och sover i våran säng. Tror nästan att jag ska gå och sova en stund jag också!! =)

Har börjat fundera på det där med vinterkläder åt Holger. Tror att jag vill ha en pop overall åt honom, dom ska väl vara bra? Sen måste han ju ha fleecekläder, mössor, vantar mm.mm.. Tänkte först köpa en begagnad. Men när dom kostar nästan lite mycke som en ny, nä... då blir det nog en ny. Som vi kanske säljer iväg sen då! Men inna vintern kommer så blir det ju höst (för att vara helt ärlig så känns det redan som höst här....) Vad behöver han för kläder då? Nån vindtät jacka + byxor. Mössor, vantar mm.... Om vi köper fleecekläder i stl 74 så passar dom ju snart.. men hur länge passar dom? Ska man köpa stl 80 så är dom förstora i början men passar i slutet av vintern? Nu har han stl 62-68.. Hoj vad sånt här är svårt! När man inte har barn sedan tidigare så vet man ju inte hur dom växer heller =)
Som "tur" är så verkar det som att dom flesta inte har kommit med sina vinterkläder ännu... Så vi får vänta en stund till på att köpa det =)


Sen behöver jag också en ny vinterjacka! vill ha en peak jacka... Den som jag har haft i vintras trivdes jag väldigt bra i. Och den höll sig fin (ja iaf relativt fin) i 3 år (eller var det 4?) Så det känns som värt att lägga mer penkis på en jacka om den håller ett tag! Köper man nått billigare så går den väl paj efter max 1 år och så måste man köpa nytt igen (iofs så gillar jag att köpa nya kläder, men dom får gärna vara fina också=) )
Men, nu måste vi ju prioritera Holger så det kanske blir nått billigare för mig nu ;) En ny bilbarnstol måste han ha också.. Det funderar jag inte ens på att köpa beggat, den ska vara ny och oförstörd. Vi åker ju hyffsat mycke bil så en säker och bekväm bilstol känns som ett måste!


I morgon åker vi eventuellt till Norge över dagen! Holger får isf göra utlandspremiär =) Till Narvik en sväng och så fiska lite efter vägen! Kan bli riktigt roligt!!


Nä, nu ska jag surfa vidare och spana in fina (barn)kläder!!!

Kommentarer
Postat av: Madde o Emmie

Det där med storlekar är svårt, E har nu (8mån) 74 och har kunnat ha det sedan hon var 6mån men hon har kunnat ha 80 oxå från ungefär samma ålder så det börjar plana ut nu så kläderna "räcker" längre :-) och så länge dom inte går så kan ju kläderna vara lite större, popoverallen är lite större i storlekarna men den är oxå bäst när man kan ha ärmar o ben uppvikta. Molo har oxå superfina mysiga fleeceoveraller o fleecejackor o byxor som man inte behöver ha lika mkt under, popoverallen är ju ganska tunn.. Lite hjälp på vägen bara ;-) nu ska jag bara klura ut vad vi ska köpa :-)

2010-08-14 @ 20:16:32
Postat av: Malin

Bättre lite för stora i början med växmån om man vill slippa köpa nytt under vintern iom att han ju kommer att vara en vagnsbebis i år. Tycker jag iaf. Så gjorde vi med Alice. Overallen var stor i början, lite mindre stor i slutet av vintern, men iom att hon mest satt still så gjorde det ju inget.

Jag gillade att Alices overall hade dubbla dragkedjor, så enkelt att klä henne.

2010-08-14 @ 21:45:05
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0