Måndag.

I dag har vi varit på BVC med lillhjärtat. Han väger nu 7080 gram och är 63 cm lång. Han följer sina kurvor bra, och det är ju skönt!
Han fick 5 månaders sprutorna och det var inte alls nå kul. Jag hatar att se min bebis så ledsen!! Som tur är så var Stefan med så han fick hålla i Holger när han fick sprutorna.. Jag gillar inte BVC sköterskan, hon är så himmla "hamig" och mesig och bara... jäkligt jobbig!! Holger kräktes lite på sin jacka när vi var där en gång. Alltså bara pyttelite, som en 5 krona ungefär. Hon blev helt galen och ville knappt släppa iväg oss innan jag bytt kläder på honom. En annan gång höll hon på att få panik för att han hade mössan för ögonen. Men herregud, han sov ju! Om han stör sig över att han har mössan för ögonen så säger han ju till förifan =)
Ja, snart är nog våran ordinarie barnmorska tebax, hoppas jag!!

Tänkte lägga in en bild på fleeceoverallen som jag köpte till Holger igår.



Den är ju lite stor fortfarande (har vikt upp ärmarna och benen som ni kanske ser) Men den passar nog finfint snart =)

Provade hans gamla overall, som han hade i våras. Och då var den så stor så att man inte såg Holger i den.. =)



På väg hem från BB. Man ser bara hans söta lilla näsa och mun =)




Hogge i samma overall nu (igår) Den sitter gaaaanska tight!! Som ni ser så är han inte alls nöjd över att agera provdocka :)






Nu ska jag diska lite. Holger sover i vagnen.. Mitt lilla hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0