PissNisse!

Min lilla kille är bara för go. I natt vaknade jag av att han låg och prasslade med blöjan, i handen! Han sover ju med mig i sängen när vi är här. Måste köpa ett spjälsängsskydd till hans säng här. Han ligger ju å snurrar så mycket i sängen nu mera =)
Ja, iaf. När jag satte mig upp i sängen för att sätta på blöjan igen så kissar han på mig och skrattar! vilken jäklans unge alltså! Men söt, fruktansvärt söt!
I morse när jag skulle byta blöja så försökte han kissa på mig igen men jag han flytta på mig ;P

Vi har varit ute å promenerat jag och lillis. Eller lillis har halvsov i vagnen. Gick till fammo och sa hej. Hennes granne, min pappas farbror Hubert 93 år kom och tittade på Holger och han tycker att han är sååå fin! (eller det sa han iaf, han kan ju ljuga :p)
Han är släktens och byns äldsta person. På andra plats kommer hans fru Hildur. Tror hon är 86. Hon var ute och pysslade med sina blomrabatter, sen gick hon och rensade lite ogräs i potatislandet och sen skulle hon in och göra klart efterrätten och för-rätten. Hon skulle ha middasbjudning sa hon.
Jag tycker att det är ganska tufft att hon är så gammal men ändå så pigg! Hubert är också fruktansvärt pigg för sin ålder. Det enda är att han har fått lite svårt att gå, och så hör han lite dåligt.
Hoppas att man själv får vara sådär pigg när man blir gammal. Ja, jag är inte ens så pigg nu hahha...

När Hubert fyllde 90 år hade dom värsta festen. Då berättade hans son Arne att när Hubert handlastade malm på LKAB så tjänade han 58 öre per ton. Galet!


Nä. Nu ska vi åka in till stan å tanka bilen. Stefan ska tydligen å fiska någonstans i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0