Jul jul strålande jul.

Just efter att jag skrivit 9 månaders inlägget skrev jag ett "god jul inlägg" men internet beslutade sig för att ta jullov just när jag skulle piblicera. Typiskt.

På julafton var jag och mamma på stan en sväng. Köpte en tunika åt mig och en T-shirt åt Stefan. Sen var vi förbi min mormor och lämnade en julklapp. Har en till klapp åt henne men den kommer Jocke och Anna med senare idag... får väl föra den i morgon kanske!
Sen åkte vi hem och fixade klart maten.. Sen var det kalle anka, mat och tillslut julklappsöppning.
Jag fick en jättefin fjällräven kånken ryggsäck (som jag önskat mig) Stefan fick en kokbok av Per Morberg (som han önskat sig)
Holger fick kläder, en pulka, leksaker och pengar.

En sak som känns tråkig, och jag känner mig "girig" som ens känner så, men det handlar inte om pengar, utan om själva grejen.
Holger fick ingenting i julklapp av min farmor eller farbror.
Dagen före julafton hade hon (farmor) panik att få komma upp på stan och gå på banken. Trodde ju i min enfald att det var för att ta ut pengar åt sina barnbarnsbarn. Men nej. Det var ju SÅ viktigt att pappas alkoholiserade kusin Lena i piteå fick en julpeng.

Jag är så jävla besviken (på mig själv att jag ens bryr mig) OCH på farmor som prioriterar såna människor före sina egna barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

Idag åker Stefan hem. Jag och Holger stannar nån dag extra.. Ska bli kul att få mysa lite med Mika också..


Jo.. alltså. Jag köpte en BRIO bil åt Holger i julklapp. När vi öppnade den på julafton så var den trasig.. En ful spricka över halva bilen :/ Och jag har inte ens kvar kvittot :/ Fan.. ska iaf gå tillbaka med den och se om man kan få byta till en hel bil... Annars kanske man kan kontakta BRIO? Ja, får kolla sen när vi kommer hem till Luleå..
Köpte en marimekko kaffeburk åt mamma och pappa i julklapp, och den var också trasig. eller den går itne att stänga helt.. Och det känns ju som att om man betalar så mycket som en sådan ändå kostar så ska den gå att stänga.. Har letat fram kvittot och i morgon ska jag gå och byta den..


Hoppas ni alla har haft en trevlig jul! Det har vi haft (trotts lite små missöden och besvikelser)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0