Usch och fy

Vad jag mår illa! Och så har jag ont ont ont (förvärkar gissar jag..) Har sovit ganska dåligt i natt. Har vaknat av att jag haft ont och då har även bebis vaknat, försökt ändra liggställning (som börjar bli ett helt projekt) Och då har arwen (som ska ligga nästan på mig och sova) vaknat.. Så bebis å arwen har hållt mig vaken i natt! Stefan jobbar natt denna vecka :/

I lördags var stefan iväg å kollade x-games (eller nått) med nå jobbarkompisar mitt i natten.. Han åkte kl 1 och kom hem kl 4. När han kommer hem har vi en lapp på dörren.. Det står typ "Jag har åkt till Luleå för att handla kommer strax mvh Östen Larsson"
Östen är alltså våran granne. Han tycker om öl och annat starkt.. En gång plingade han på våran dörr en fredagskväll för att tala om att han mådde bra... att vi inte behöver oroa oss över honom...
Vad bra! För vi är verkligen jätteoroliga.. Tydligen så terroriserar han grannarna på andra sidan. Han skriver massa hotfulla lappar som han (och hans fyllekompis) sätter ner i deras brevlåda. Dom har en bebis som skriker ibland på natten... Det gillar han inte tydligen.... (snart har han en bebis på var sida hahaha)

Ringde FK.. "du har plats 273 i kön" TUR att dom har sånt där ringa upp system, att man bara knappar in sitt telefonnr så ringer dom upp när det är ens tur!
Fick nå papper som jag ska fylla i.. men det  var om man jobbar (och det gör ju inte jag) Var in på FK här i luleå men hon fattade typ ingenting. hon sa typ att jag ska skriva vad jag har tjänat på ett papper?!?! Men nu sa han jag pratade med att jag får andra papper hemskickade. Så skickar jag in dom med mitt arbetsgivarintyg (?) och så kommer min föräldrapenning att räknas på det jag har jobbat på ICA = BRA. Så nu är det fixat iaf! Får hoppas att det inte tar sån tid för dom att handlägga mitt ärende!

Nä, nu ska nog jag väcka min sambo!

Kommentarer
Postat av: Anna

haha vilken granne, undrar hur det blir nu då när bebis kommer? Oftast är dom ju helt ofarliga men man vet ju aldrig..Men om han blir hotfull kan ni ju skicka arwen på han :P



tråkigt att du ska ha ont.. kan tänka mig att det inte är skönt alls. Jag vet ju som inte har ju bara besvär med händerna men nu är jag ju sjukskriven för det tack och lov!

2010-02-02 @ 20:18:40
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Emma

Östen verkar vara en speciell individ hehe

2010-02-03 @ 08:31:43
URL: http://alfa.blogg.se/
Postat av: nathalie

FK har ju lite svårt att definiera just ordet "fort", men vi får hoppas att pengarna börjar rulla in snart :) Kram

2010-02-03 @ 12:31:57
URL: http://monanathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0