hej hå

Inte skrivit på ett tag. Fy på mig :)
I lördags gjorde vi inte så mycket.. åt mat och kollade film!
På söndag tog Stefan en långpromenad med arwen. Jag plockade upp dom på mjölkudden (eller vad fan de nu heter) och vi for till barnens hus en sväng. Kollade lite på babyskydd.. Köpte en bad-termometer och kollade på lite andra grejer vi måste inhandla.
Sen for vi till storheden sprang in på HM och köpte 2 mössor, 1 par vantar och en pyjamas. Är väl nån grej till vi måste ha innan bebis kommer. Men jag vill köpa de mesta sen när h*n har kommit... lite småtråkigt att köpa allt i typ vitt. och jag VÄGRAR sätta rosa på en kille eller blått på en tjej. Fick en söt overall (?) av mamma.. en sån där så ungen ser ut som en liten björn =) Den får duga som "vinterklädsel" hem från BB iaf =)
Har köpt lite smått tidigare också. Å stefan har köpt en svart body som det står "kizz" på.. men den e lite för stor den första tiden iaf =)
Annars har vi nog det "största" och dyraste grejerna iaf. Sängen och vagnen står å är fina i arwens/bebisens rum. Tog min gamla babysitter. Lite tråkigt att mamma har lånat ut den bara :/ Den har blivit ganska äcklig :(
Ska försöka tvätta den och om det inte går så tänkte jag försöka sy nytt tyg till den. Annars så får väl dom som har smutsat ner den ta den å så köper vi en ny.
Sen tog jag ett fårskinn som jag hittade i jukkas den har hon inte lånat ut till nån annans äckelungar så jag tror att det bara är kristoffer som har legat å skitit på den ;)

Babyskyddet ja, Vi hade ju tänkt hyra från NTF, MEN.. jag ringde dit och jag vet inte. fick inget bra intryck! Han lät typ full (?) och han fattade typ inte vad jag menade.. han höll på å tjajta om nån stol från 9 månader att hyra under 1 vecka... och jag försökte få idioten att fatta att jag ville hyra ett babyskydd i 6 månader. Så det blir nog att köpa nytt. Vi lär väl skaffa en till unge nån gång.. annars säljer vi den.  Ska be Stefan ringa NTF när han vaknar.. kanske är en nykter människa som svarar den här gången.

Igår var jag på MVC.
Vikt: +4.8 kg sen start
Blodtryck: Tydligen bra.
Bebisens hjärta: Slog på som bara den!
Min mage: 28 cm.
Var inte "våran" barnmorska utan nån annan. Hon var väl inte dålig men inte lika bra som våran. Hon visade/sa inte vad bebisens hjärtljud var...  Men men ska dit om 2 veckor och då är det förhoppningsvis våran Eva!
Hon tog inte järnvärdet heller. Ganska skönt iofs, hatar nålar.
Sen for jag in till stan och fikade på mat & prat med ett gäng "mammor"  Det var trevligt! Tänkte gå in på kappahl sen men jag orkade inte.. började må så himla illa!! (kappahl i shopping har 50 % på allt iom att dom ska stänga den butiken) Åkte hem och mådde illa några timmar. Tror de kan bero på vattnet. Det var alldelens brunt igår när jag kom hem från stan. (då drack jag givetvis inte av det) men jag hade ju druckit massa vatten på morgonen...
Vägen här mellan gården och garaget var alldelens slaskig när jag kom hem så det var väl nån läcka nånstans...


NU Ska jag väcka mina kära sambo och vi ska ta en promenix på isen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0