Våran dag...

Började typ kl 00.45 (!!?!) av att Holger vaknade första gången. Lyfte över honom i våran säng och han fick äta/mysa tills vi båda somnade om igen. Sen har han vaknat flera gånger under natten men då har han ätit lite igen och sen bara varit nääääära mig = Jag har inte sovit så bra (men vad gör det eg?) Efter 6 någongång kom Stefan hem från jobbet och jag klev upp och tog en dusch, Sen vaknade lillgubben och han fick äta och på med kläder och sen for vi mot happis. Oj så det regnade efter vägen!!! När vi kom fram (efter många om och men, nått vägbygge i kalix som stannade upp trafiken totalt. Stod still hur länge som helst!) då gick jag och Holger till IKEAs amningsrum och hoggis fick äta + ren bölja. Vi började vandra runt i butiken och kom fram till att vi behöver ett nytt vardagsrumsbord. Hittade ett jättefint men det fanns bara i vitt. Vill ha ett i svart eftersom att allt annat är svart där inne! Köpte även en matstol med tillbehör åt Holger samt 2 fönsterlampor till köket. Var sugen på att köpa massa annat men sparar pengarna till semestern.. Och det var ju inte sista gången vi var på IKEA =)
Åkte hem och Stefan fick sova i bilen sen upp i lägenheten och han sov till typ 21.15 då han klev upp, drack kaffe och sen åkte han till jobbet igen! Vi tog inte ens upp grejerna från bilen!! Jaja vi tar dem i morgon =)
Nu är han på jobbet igen, sista natten!!
Hade inge gott hemma och jag orkade inte släpa med Holger på affären för att köpa karra.. så jag gjorde "negerbollar" .Ja jag ska verkligen försöka börja säga chokladbollar!
En kul grej från när jag var liten ang chokladbollar.... Jag och min lillebror höll på att "baka" neg.. chokladbollar och våran farbror kommer för att hälsa på med sin vän (?! eller nått sånt) Sarah tror jag hon hette (eller ja hon heter väl det fortfarande) Både jag och min lillebror springer svinglada skrikandes mot hallen "Fabbo-Jan fabbo-Jan, vi har bakat negerbollar!!!!!!" Där står han och ser lite besvärad ut med Sarah från typ Afrika. Jag tror (hoppas) att hon inte förstod så mycke svenska då =) Min farbror jobbade nämligen på flyktinförläggningen i svappavara då så det var väl där dom lärt känna varandra!

Skulle bada Holger sen på eftermiddagen. Tar av honom alla kläder + blöjan och börjar spola upp badvatten åt honom när han skiter ner sig själv, hela skötbordet och lite på golvet Sen låg han och var så glad och sprattlade runt i sin egen skit. Han behövde verkligen ett bad efter det =)

Nu sover han efter måna om och men. Stefan har konstaterat att jag är en hönsmamma av värsta sorten (tydligen) Jag bär omkring på honom nästan hela tiden.. Men det är inte för att han är världens gnällo-unge utan för att jag tycker om att bära på honom.. Men det börjar bli ganska tungt nu... Men nu är han ju vad vid att vara i min famn hela tiden så han blir arg när han ska ligga själv någonstans...


Nä. Nu ska jag ta en dusch (har säkert bebisbajs lite överallt) borsta tänderna sen är det godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0