Onsdag.

Idag kommer mamma och pappa hit! Och farmor och farbror Jan också tror jag. Vid 20 tiden borde dom vara här (i stugan alltså) Jag och Holger ska åka dit. Farmor har vi ju inte träffat på över 1 månad och min farbror har Holger bara träffat en gång, i påskas!

Ååååhhh.. Jag vill åka till Kiruna.. Saknar mina vänner väldans mycket! Kul att Ida och Erik var förbi i söndags. Är som inte bortskämd med att få sitta och fika med mina kirunavänner! Till sommaren ska vi förhoppningsvis vara där en hel del!

Jag och Holger var förbi i stugan en sväng när Stefan började jobba. Allt var precis som vanligt... Kollade runt lite och funderar starkt på hur f*n dom ska lyckas få plats med 2 sovrum där uppe?? Well well det är väl inte mitt bekymmer!

Jag (vi) blir bara mer och mer sugna på att köpa hus! (inte just köpandet kanske, men att bo i hus) Att vi ska flytta till Kiruna har som varit en självklarhet. Men kan inte alla mina vänner där flytta hit istället?=) Förstå vad tråkigt det är där på sommaren! Det är mest bara kallt, och om det skulle råka vara så varmt så att man kan bada så finns det ingenstans att bada! Ja på utebadet förståss men det finns ingen sjö man kan bada i.. I jukkas finns det ju förståss bäcken och ahaviken.
Man kanske skulle bli rik så att man kan ha hus både i Luleå och Kiruna så kan man vara lite vart man vill =)


Idag när vi kom hem så kom jag på att jag ska fota den absolut dummaste porten i hela världen. Hur tänkte dom när dom byggde såhär??

Helt omöjligt att ta sig upp med barnvagnen eftersom att man måste öppna dörren innan man tar upp vagnen. Sen måste man hålla upp dörren med exempelvis ena foten medans man bänglar upp vagnen. Kul, NEJ.
Stefan tog upp det med våran kvartersvärd och han lovade att han skulle kolla om det går att fixa. Och det borde ju gå att fixa eftersom att dom har fixat det på nästan alla andra ingångar!

Slänger in en bild på mina morsdagspresenter, Världens sötaste unge samt bullarna jag bakade igår!









Hejs!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mmmm. Bulla!



Ja men det lät ju jättemysigt ju, det måste du köra på. :)

2010-06-02 @ 19:22:25
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0