April april..

Tror nog våran bebbe blir en april bebis.. Var till MVC igår och allt var bra. Har nu gått upp 10 kg sen inskrivningen.. Bebis hjärtljud var c:a 148 och den låg som den har legat de senaste gångerna. Våran BM skulle ringa sunderbyn och boka in en tid till spec mödravården för överburenhetskontroll (?) Men dom hade slutat för dagen så Hon ringde dom i morse och sen har hon ringt till mig. Den 2/4 kl 08.00 ska jag ringa till förlossningen för att då få en tid då det passar att jag kommer in (det är ju långfredag då så därför fick jag ingen tid nu direkt)
Det är väl olika i alla städer men här räknas det som att man gått över tiden när man är i vecka 42+0 och där är vi då den 2/4.
Har inte bebis kommit då så får vi som sagt åka in och dom kollar hur mycke fostervatten det finns (med ultraljud) och om allt ser bra ut får man komma tebax c:a 3 dagar senare... Och sådär kan dom tydligen hålla på ett tag....(c:a 3 ggr trodde våran BM) Men vi hoppas såklart att vi ska slippa vänta så länge.. det är ju typ 3 veckor till!!!!!!!!! Kommer garanterat få en 5kgs bebis om den ska få stanna där inne så länge....

Nä nu ska jag vila lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0