Helgen..

Har vi som sagt spenderat i kiruna/Jukkas. Det är mycke som ska hinna göras och många som ska hälsas på när man är där! Man får helt enkelt prioritera lite. Nu missade vi att se Idas och Eriks nya lägenhet :/ Men vi får väl se den när vi kommer upp nästa gång (förhoppningsvis till påsk) Vi var i stan när dom var hemma och sen for dom iväg på lördan :(
På fredag var vi en sväng på stan. Sen hälsade vi på hos min farbror Jan. Efter det for vi till Tessi och drack kaffe/te. Synd att inte Lowa var hemma...
Jo.. tidigare på fredag var vi å hälsade på fammo. Fick en köksvåg av henne. som hon köpt fast hon absolut inte behövde den. En tupperware.. vem fan köper en köksvåg i plast för ÖVER 600 kr?!?! För mig helt obegripligt!!!
Har aldrig varit på ett "tupperware-party" och de e väl lika bra de. Alldelens för dyrt... Hallå.. Det är PLAST ni betalar flera flera hundra för... vilket LUR!
På fredag kväll bakade jag eb morotskaka hos mamma och pappa... Kollade på skoj och jodå.. Mammas plastskålar var från tupperware. Galet.
På lördag gjorde vi inte så mycket. Hämtade in en vagga från uthuset. Som min farfar gjort till min docka "Elisabeth" när jag var liten.. Vaggan ska målas om och några skruvar ska dras åt sen ska våran lilla skrutt få sova i den! Den är dock kvar i jukkas fortfarande. Inte så lätt att få med den på tåget.... Men men om bebis kommer innan vaggan hinner komma hit så får han/hon sova i spjälsängen så länge =)
På lördag eftermiddag var vi och åt middag hos fammo. Hon och Jan hade lagat älgkött och vildsvinssuovas. Gott faktiskt! Det blev inga större diskussioner (som det ibland brukar bli när vi har middag med Jan)
Sen hem till mamma och pappa för att se tremilen. Sen gick vi å la oss!
Vaknade kl 05.00 på söndag av att Arwen väckte mig. *morr* Men det var inte för att hon var "nödig" utan för att Mira var det! Mira stod nämligen och hoppade framför ytterdörren! (som hon gör när hon vill gå ut) Fel av hunden att gnälla lite eller skälla till när hon vill gå ut så att man hör henne... Klev iaf upp och gick ut med vovvarna och sen in igen och ner i sängen!
På förmiddan for vi upp till stan för att köpa tågbiljetter. Samt att jag hade lovat mommo att om vi åker upp på stan så kommer vi förbi henne (det gjorde jag på lördag när hon ringde)
Hon är ganska kul våran mommo. Hon har ganska många åsikter om det mesta! HAHA...
Först påpekade hon att hon hade bakat sockerkaka på lördag men då var det minnsan ingen som kom och hälsade på(...)
Sen så tycker hon att charlotte kalla kan börja jobba för sina pengar. "tänk vad mycke pengar hon får från LKAB och vad gör hon för dom? ETT OS guld?! va fan är det?!" Mommo tycker att C.K kan börja jobba lite i gruvan. För att förtjäna sin lön. Marcus Hellner däremot han hade ju iaf tagit 2 guld och han bor ju i g-vare. Det är liite bättre (endligt mommo iaf)
Sen tyckte hon att min kusin (som ska ha bebis vilken dag som helst) inte sks skaffa fler barn. Hon har mått ganska dåligt under den här graviditeten och mommo sa typ "är det värt att må så dåligt?" Sen sa hon "Eller alla får ju skaffa hur många barn dom vill, det är ju inte jag som ska ta hand om dom..."

Nä....

Nu ska jag göra arwen sällskap i sängen.. läsa NSD och sova en stund! Vi har inte sovit så bra nån av oss under helgen. Arwen är på helspänn hela tiden. Tänk om "moffa" (min pappa) går ut och hon missar det?! hehe,.... och jag har inte riktigt fått plats i sängen  hehe....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0