HurtBulle

Igår vaknade jag och Holger vid 9 tiden som vanligt. Klädde på oss, släpade ner vagnen och hunden och gick på en uppfriskande promenad (måste leta fram ett par tunnare vantar, lovikkavantarna känns lite för tjocka och att gå utan vantar var ganska kallt)
När vi kom hem satte jag igång med bullbak. Holger hade somnat i vagnen men när jag håller på å knåda ihop degen så vaknar han, såklart!
Ger honom mat och sen sätter jag honom i babysittern. Där brukar han ju kunna sitta länge utan problem! Men inte igår!! Han skulle vara i famnen hela tiden! Så jag hade honom på ena armen och kavlade bulldeg med den andra. KAOS. Ska aldrig mer börja baka bullar när jag är ensam med honom!! Bullarna blev väl sådär. vissa blev lite överjästa, några blev lite brända. Men, som Stefan sa: Dom är bakade med kärlek =)

Sen ville inte våran kille sova. Han var vaken heeeela dagen och vid 20.30 tiden tog Stefan med sig hunden och barnet på en promenad runt bergnäset. Mammsen stannade hemma för att kolla desperate =)
Då somnade han i vagnen men 5 minuter efter att dom kommit in så vaknade han =)
Gav honom mat vid 22 tiden, sen gick vi å la oss!
Och då somnade han! Och han sov.. och sov... och sov och sov... Till kl 05!!
Nu har jag varit vaken sedan dess.. Har "piffat" till mig lite. (lite maskara och borstat håret typ) Kl 11 är det mammafika på Mat & Prat!! Tycker kanske inte att dom har stans bästa fika/lunch men det är som sagt helt perfelt när man är ett gäng och alla har barnvagn!

Idag kommer mamma och pappa!!

Är förresten väldigt nyfiken på vad H väger!! Och hur lång han är! Alla hans kläder i st 50/56 har varit för stora. Men nu börjar dom nästan bli lite för små! Våran lilla kille håller på att bli stor!!
Senast vi vägde, för 1½ vecka sen ungefär.. Då vägde han 3980.. Typ mindre än många nyfödda hehe..
MEn han följer sin egen kurva alldelens perfekt, och det är ju huvudsaken =)

Nä. Ska vila lite innan det är dags att bege sig in mot city!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0