Tisdag då...

Igår kväll var vi ute och promenerade runt bergnäser hela familjen! Holger somnade (såklart) i vagnen och han fortsatte sova när vi kom hem igen!

I natt har han vaknat vid 3 som vanligt. Ätit och sen somnat igen!! Den vaknade han strax innan kl 6 (tur var väl det för hans pappa hade glömt att ställa alarmet och han börjar jobba kl 6!!)
Sen ville inte lilleman somna! Lät honom ligga i brevi mig i våran säng och där låg han snällt å "pratade" med mig (som halvsov) och arwen till kl 07.30 då han blev less så då klev vi upp!
När jag satte honom i babysittern för att göra iordning frukost åt mig själv så somnar han!! jäklans unge! Jagat upp mamma ur sängen så tidigt så somnar han sen!! Han sov kanske i 20 minuter innan han vaknade igen!

Vid 10 tiden gick vi ut på promenad. Gick och sa hej till Stefan på hans jobb och sen hem igen! riktigt riktigt fint väder idag!! Ska nog ta en promenix sen när stefan kommit hem! Ska å hämta våra nya däck också... Hade typ världens mest slitna däck (till bilen alltså) Beställde nya förra veckan (typiskt oss att vara ute i sista sekunden) eller sista sekunden var det inte.. utan det var rent FÖRSENT för när vi var påväg hem från storheden i lördags så fick vi PUNKA! Och helt otroligt nog så var domkraften BORTA så det var bara att ringa efter hjälp!! Tur att vi var nära och inte typ i skaulo eller nått (iofs så hade vi aldrig börjat åka så långt med så dåliga däck) Nu hoppas vi bara att fälgen klarat sig!!

I morgon är det mammafika på mat & prat men jag tror jag skippar det i morgon! Har planerat in en lunchdejt med min käre sambo kl 10.30 =)

Jo. Vi ska förbi lulebo också! Och fixa så att vi kan boka tvättstuga (tappat bort nyckeln till bokningscylindern, brukar skylla på stefan men senast den var borta så låg den i min "skogsjacka"...)
OCH så MÅSTE dom fixa den helvettes jävla skit trappen! Det är helt omöjligt att ta sig in och ut med barnvagn!!  Man måste öppna porten INNAN man har gått upp för trappen. Eller alltså när man står på översta trappsteget... Svårt att förklara ska ta en bild sen när jag går ut så ni förstår.... iaf så är det stört OMÖJLIGT med barnvagn....

Städa hade jag (vi) också behövt göra... Hunden drar ju in LITE sand och grus nu.... tur hon har lärt sig att hon ska lägga sig på sin bädd när vi kommer in... men sen börjar hon ju röra på sig och då är det sand ÖVERALLT!! Har ju som inte möjlighet att duscha henne varje gång vi varit ute heller..
Nä.... lite coca cola på det här så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0