Stick!

Jag har blivit helt beroende av att sticka! Började med ett par sockar för nån dag sedan. Har aldrig gjort det förut så mamma guidar mig via telefon steg för steg. Nu har jag stickat klart skaftet eller vad man säger, och börjat med hälen. Fattade absolut noll och ingenting av hennes beskrivning "10 räta, 2 tillsammans bakifrån, en rät och sen vänd, lyft över första, 5 aviga...." Ja... Men nu ska jag snart ringa mamma för vidare instruktioner! Vill inte ringa för tidigt en lördagsmorgon. Bara för att vi varit vakna sedan 6 så betyder det ju inte att alla andra är vakna då också :)
Så.. Jag började sticka en mössa medans jag väntar!
Det är så jääääkla kul att sticka!

I förrgår gav jag lite välling åt Holger, igår kväll fick han lite mer.. Och jag tänker inte ens skriva att han har sovit bra, för då slutar han väl med det :)
Nu fick vi ju hem buzzador vällingen också.. Ska prova den också!


Idag då? Stefan fortsätter med projekt kakla köket. Holger sover och jag nöter dator. Får väl se vad dagen har att erbjuda senare!


Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0