Goda råd.

Jag och Holger tod en uppfriskande morgonpromenad till min farmor vid 9 tiden i morse.
Efter ett tag kom min lillebror dit och han hade med sig morotskakan som jag bakade igår. Fammo och Kristiffer drack kaffe och jag drack cola. Holger fick smaska på ett smörgås rån och till det fick han vatten.
"Hojja han kommer att få det där i halsen och kvävas" säger fammo och syftar på rånet Här kommer det första goda rådet jag fick idag Ge honom lite coca cola istället. Hmmm... Nä jag tror inte det svarade jag..

Gott råd nr 2....
Holger ligger på en filt på golvet och "biter" på sin tutte. Farmor säger att det nog gör ont för att tänderna är påväg ut.
Ta lite vin på fingret och gnid in i tandköttet, det är smärtstillande.

Skulle ni lämna eran bebis till min farmor? Socker/koffeinhög och full skulle dom nog bli ;)

Men hon är ändå väldans go. Hon lagade lunch åt mig. Köttfärssås och makaroner. Gott!

Lillis somnade i vagnen när vi promenerade hem i regnet. Tur jag hade med mig regnskyddet till vagnen!
Så nu sover han i vagnen ute på bron.


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, vilken härlig farmor du har. Men nej, hon skulle inte få barnvakta mina barn. ;)

2010-09-23 @ 17:35:48
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha Sonja är ju bara för söt :D Hon försöker ju "hjälpa" i alla fall :P

2010-09-23 @ 21:26:44
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Em

Haha, din farmor e för cool;)

2010-09-26 @ 09:53:57
URL: http://darkwinged.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0