jadå.

Nu är valet över och det blev det blåa blocket som vann. Inte helt oväntat! Dock så har dom ju inte 50% eller mer så Sverigedemokraterna blir väl som nån slags vågmästare.

Jag gillar inte att blogga om politik. Folk får rösta som dom vill. Det är ju ändå en demokrati vi lever i.
Ska försöka skriva nån rad utan att trampa nån på tårta.

SD är inte ett bra parti (enligt mig) MEN någon måste våga ta tag i invandringspolitiken!! För så som det är nu funkar ju BEVISLIGEN inte. Dom som kommer hit måste få ett drägligt liv här. Inte bli någon slags andra klassens (eller 3:e klassens eller 4:e osv...) medborgare. Och Sverige är ändå ett väldigt litet land. Vi kan inte ta emot alla.
Så om något annat parti lyfter frågan och tar tag i verkligheten så kanske inte SD får lika många röster nästa val.
Men nu är dom i riksdagen och det är väl bara att acceptera det och jobba utifrån dom förutsättningar som finns.
Så nu blir det inte mer politiksnack från min sida.

Idag ska jag och Holger åka till Kiruna. Med tåg. Känner mig ganska modig som åker tåg själv med en liten småsnorig kille. Och tänk alla grejer som ska med.... Stefan kommer på fredag och kanske att han får ta med sig gåstolen då?! Kanske lite väl å börja släpa med den på tåget...


Nä. Nu måste jag börja packa. Tåget går vid 16.30 tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0