Lilla hjärtat

Jag och Holger hade tänkt gå på baby/barn sången här på bergnäset idag. Vi vaknade strax innan 7 men H somnade om efter en flaska mat. (Jag somnade också om men utan flaska ;) )
Sen vaknade vi 09.37!! (sången börjar kl 10) Tog tempen på H och han hade feber igen. Så vi låg kvar i sängen en stund =)

Sen har han varit en grinig, gnällig famnkille heeeela fm.. Vill inte gå ut med honom när han har feber och det blåser så mycket.. Testade söva honom i vagnen inne. Funkade inte. Sen har han fått dricka mycke vatten. Och ätit ganska mycke. BVC tanten (som var totalt värdelös för övrigt.. återkommer till det..) tyckte vi skulle börja med gröt igen.. Slutade ju med det då han blev dålig i magen av det. Han fick gröt igår men ville som inte ha. Han är inte så sugen på puréer heller nu när han är förkyld.. Men jag erbjuder honom det varje dag iaf.... Så, han blev ju såklart dålig i magen IGEN. Så nu skippar vi gröt tills han är fri från förkylningen iaf.

JA.. BVC besöket  gick bra ändå. 7195 gram och 64.5 cm (tror jag måste kolla boken sen) BVC tanten tyckte det var på tok för lite på viktuppgången. MEN det var ju bara 2 veckor sedan vi var där senast.. + att han är förkyld och har ätit sämre + att han ju har börjat röra på sig lite. Men inget av det ska spela någon roll tycke kärringen. När hon var klar kom läkaren (som jag faktiskt gillar) Hon kollade det hon ska kolla och han fick en OK stämpel u rumpan ;) Sen försvann sköterskan...
Läkaren: Skulle hon hämta någonting åt dig?
Jag: Nae jag vet inte?

Satt och småpratade med läkaren en bra stund och då kommer sköterskan tillbaka
Läkaren: Letar du efter någonting?
Sköterskan: Journalen *mummel mummel mummel*
Läkaren: Jaha men den ligger ju här
Sköterskan: Jo men till nästa barn. . . . .
Läkaren: Jaha så du är klar med Holger?
Sköterskan: Mummlar någonting om att ja det är hon

Läkaren säger då någonting i stil med "det är lättare för alla om du avslutar en patient innan du börjar med nästa."

Blir så less!
Jag vill ha våran Eva tillbaka annars byter jag fan vårdcentral! Det enda bra med bergnäsets VC är läkaren och att det ligger nära så vi kan promenera dit. Ja och Eva då, men henne får vi ju nästan aldrig träffa.


Nu ligger våran lillis och sover i våran säng Han fick lite alvedon tidigare och det verkar hjälpa.


Funderade på om jag skulle blogga eller städa i kylskåpet. Det blev att blogga. Nu ska jag kolla lite TV sen KANSKE ta tag i kylskåpet om jag orkar, och om lillis fortfarande sover då =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Men shit vilken nonchalant kärring till bvcsköterska..läkaren verkade ju turligt nog vettig iaf!Vi måste nog helt klart ses snart! Får se om vi kommer upp eller så! Kram och hoppas Holger blir frisk snart!

2010-09-16 @ 20:57:09
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0