Nu så..

Ska jag skriva ett sånt där "Holger 1 år" inlägg!

Ja, Holger är nu 1 år och en vecka gammal. Det känns inte som att det är över ett år sedan vi åkte in på BB tidigt den där onsdagsmorgonen den 24 mars 2010. Vi var väl inne på BB strax efter 08.00 och ut kom han kl 21.28.
Mycket har hänt på ett år, ett helt fantastiskt år! Det bästa året i mitt liv, eller ja, i våra liv!

Han tar sig fram krypandes
Blöjor använder han fortfarande, libero up & go stl 4 (om ni nu skulle vilja köpa blöjor åt H)
Han går efter möbler och med sin lära-gå vagn.
Snäll är han mest hela tiden. Och helt otroligt busig! Alltid med glimten i ögat!
Äter gröt och macka till frukost när vi kliver upp. Oftast vid 7.30 tiden. Ibland är det morgon kl 05.00 och ibland kl 09.00 (jag föredrar 9 framför 5 konstigt nog)
Vid 10 tiden brukar vi (han) äta en frukt eller en macka och vid 12-13 tiden blir det lunch. Oftast någonting hemlagat men ibland blir det en burk.
Mellis vid 14-15 tiden och middag vid 16-17 tiden. På kvällen får han välling.
Somnar oftast vid 20.00.
Han tycker om att leka med bilar och bollar! Nallar och dockor är inte så roliga, dockor brukar han bli lite rädd för.
Klättrar på det mesta. En gång fångade jag honom precis när han hade klättrat upp på tidningslådan som mamma och pappa (mormor och morfar) har brevid vedlådan. Han skulle ner i vedlådan!
Bobbycaren och läragå vagnen använder han som "stege" för att ta sig upp på sängen eller soffan.
Han är oftast inte blyg, men ibland är han lite tveksam mot främmande människor.
Just nu är han ganska mammig. Men det beror nog mest på att det är mig han är med nästan hela tiden. Är han trött så är det bara mammasfamn som duger. Pappa ska förståss duga lika bra, men det ger sig nog. Ibland är det bara pappa som duger!

Han älskar barn, han skiner upp som den lilla sol han är när han ser andra barn och det gör lite ont i mig när han inte får träffa andra barn så ofta! Men det blir nog också bättre med det nu när ganska många av mina vänner har barn och är föräldralediga. Barnen från mammagruppen är några vi saknar alldelens extra mycket (och mammorna såklart)

vikt och längd har jag ingen koll på men jag skulle gissa att han väger kring 10 kg och är ungefär 76 cm lång. 1 års kontroll på BVC den 14 april tror jag!

Och han är våran alldelens underbara fina bästa lilla buspojke och vi älskar honom så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0