Dagis!

Holger började på dagis igår. Och jo, jag vet att det heter förskola men jag säger dagis.
Igår gick det jättebra! Han lekte med massa leksaker och satt tom i "hans" frökens famn och lekte! Var bara där en timma igår, från 10-11. Idag skulle vi vara där 9.30-11 och idag gick det också jättebra!
Det är ett annat barn som också var på inskolning idag, en jättesöt 4 årig tjej som lovade att hon inte ska slå Holger, det känns ju bra =)
Iaf så satt jag och Stefan och drack kaffe/te med flickans mamma och Holger gick iväg och lekte med fröken (som heter Åsa).
Han brydde sig inte alls om oss utan gick omrking i lokalerna och tittade, lekte med alla leksaker och var nöjd! När vi skulle åka hem så blev han lite sur, dom andra barnen som varit ute och lekt kom precis in då.
Får hoppas att det håller i sig, men jag förväntar mig nästan ett bakslag!

Igår var jag och anmälde mig på arbetsförmedlingen. Idag ringde dom från ett jobb som jag har sökt. Jag börjar på måndag!
Är iofs bara ett "kvällsjobb" men bättre än ingenting!
Nästa vecka är det utbildning, från 15 varje dag. Så det kör ihop sig lite iom att Stefan jobbar eftermiddag! Men han ska kolla om han kan byta skift, annars får vi försöka flirta med Holgers mormor och morfar!
Iom att jag själv får välja när jag ska jobba så kan jag ju lägga upp det så att jag inte tar några pass då Stefan jobbar em. Det är ändå bara 1 vecka i månaden han gör det!
Man får även bestämma hur mycket man ska jobba men minst 8 pass i månaden.
Jag ska såklart jobba så mycket som möjligt..
Kanske ska skriva vart jag ska börja? På radiotjänst, så passa er nu, snart kanske jag ringer till just dig och tjötar om TV-avgiften! ;P


Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha, fy fan för dig. ;P Nä, men ett jobb är ett jobb, grattis! :)

2011-08-31 @ 06:26:20
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anna

Så najs med ett jobb! Grattis! :)

2011-08-31 @ 20:18:36
URL: http://cyberkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0