Holger min Holger..

Min lilla bebis börjar bli så stor! Han blev 17 månader i onsdags och på måndag börjar han på dagis! Vart tog tiden vägen?
Han är en liten man (ca 80 cm och 10.5 kg) med en enorm egen vilja!
Han älskar bilar och andra fordon, morfars fyrhjuling är en klar favvo men åkgräsklipparen funkar också!
Han leker mest med sina bilar och kör med dom överallt. Han är livrädd för dockor!! Har erbjudit honom mina gamla dockor men nej tack. När vi hälsade på Tessi och Lowa för någon dag sedan så kom Lowa med en docka åt Holger. Han fick panik! Han började springa gråtades mot mig, snubblade på en matta och fortsatte att krypa till mig. Han hyperventilerade nästan, stackars barn! :) Han har en BRIO docka/nalle. tror det är en lokförare(?) Den är han inte direkt rädd för men han leker inte med den.

Han tycker om musik och börjar dansa om han hör en låt han tycker om (eller det kan vara vilken låt som helst) Han är så söt när han dansar. Händerna upp och skaka på rumpan!

Ja, han är helt underbar min son och jag älskar honom mest av allt i hela världen!

Stefan jobbar eftermiddag idag, fast det är eg hans förmiddagsvecka. Iaf så kom min lillebror hit vid 15 tiden så jag lånade hans bil och lämnade honom som barnvakt och åkte och hämtade thaimat åt mig.
Holger brydde sig inte om att jag gick utan han drog med sig sin morbror till sitt rum och visade alla sina leksaker :)
Annars har vi mest stökat på här hemma idag, så skönt med tvättmaskin i lägenheten! Kan inte förstå hur vi klarade oss utan tvättmaskin i läggan när vi bodde i luleå!
Har tvättat typ 4-5 maskiner idag.
Dock så är avlopps-slangen väldigt kort. Kan inte ha maskinen där vi vill ha den för då når den inte till avloppet... måste se hur man ska lösa det!

Igår kom min mamma och pappa å hälsade på och dom hade med sig en massa bra att ha grejer åt oss! Kaffe, toapapper, 12 kg mjöl, en stor förpackning tvättmedel och lingonsylt som mamma hade kokat :) Dom är så snälla mina föräldrar! Men det är ändå väldigt skönt att inte bo med dom längre!

På måndag ska jag ringa malmfältens måleri och kolla ungefär när dom har tänkt slänga upp nya tapeter här. Man vill ju som komma i ordning helt! Ska även kolla vilken golvfirma som ska lägga golven i sovrummen. Vill få allt gjort NU!

Näe, nu ska jag kika på CSI XL!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det var ju ett himla bra sätt att förklara det på. Borde vara fler fröknar som henne. =)

2011-08-27 @ 07:41:15
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0