Trött!

Jag behöver semester! Vardagen äter upp mig och jag kräääks snart!
Att få vara hemma med lillprins är helt underbart. MEN, när det ska envisas med att antingen vara svinkallt, snöa eller blåsa storm (eller allt på samma gång) så vill man ju inte direkt dra ut Holger i vagnen.
Att bo hemma hos mina föräldar är väl kanske inte heller helt optimalt. TUR att jag har världens bästa föräldrar, annars hade jag inte orkat med 1 dag!
I lördags var vi ut och testa skotern en sväng, då var mamma barnvakt.. Men såklart så snöade det som fan. Det var bara vitt överallt och man såg ingenting! Men det var kul ändå.

Nu ska vi bara göra lite småfix på skotern och sen är det bara att tuta och köra!

Jo. Förra veckan på tisdag så skulle jag på mammafika. Var på konsum innan och tog ut pengar och köpte mat åt Holger...
Stefan släppte av oss i stan, jag packade ut vagnen och Holger och gick till Mat och prat. Skulle precis betala när jag upptäcker att... vars är min börs?!?
Jag kan säga att den är jävligt borta. Letade efter den längs vägen till MoP, och på parkeringen. Tänkte att om jag lagt den på taket så kanske den har farit av direkt så jag började leta efter vägen också. Stefan kom å hämtade oss och vi kollade igenom bilen väldigt ordentligt. Den fanns ingenstans. Var bara att åka hem och spärra VISA-kortet och förlustanmäla hela börsen (viktigt att göra om man tappat både VISa och legitimation.)
Killen på polisen tyckte inte att jag skulle beställa ett nytt körkort på en gång utan vänta ett tag, det kan ju hända att det kommer tillbaka.

I morgon har det gått 1 vecka och ingen har hört av sig.. Så i morgon ringer jag och beställer nytt körkort. Lite småjobbigt att släpa på passet.




Kommentarer
Postat av: Malin

Om det inte är ett partyställe funkar det fint för mig. Jag behöver bara få slappa och om det finns ett glas vin eller 2 att köpa på nån restaurang är jag nöjd:)

Ja jag känner detsamma som du att vardagen äter upp mig, har ju knappt fått en paus från hemmalivet som varat sen okt -08. Det är dags för mamman att stämpla ut och få några dagars ledighet:)

2011-02-07 @ 19:16:44
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Anna

På ett sätt är det rätt skönt att börja jobba.. annars tror jag vardagen hade "ätit" upp mig med..



jobbigt att tappa börsen..tråkigt också att ingen lämnat in den..riktigt surt att vi lever i ett sånt tragiskt samhälle där (nästan) ingen människa är hederlig nog att lämna in en upphittad börs eller kontakta den som tappat den (om leg finns)..

2011-02-07 @ 21:03:36
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0