Onsdag?

Visst är det onsdag idag? Kollar på NSDn... Jo Onsdag 26 januari...

Holger sover, jag har precis duschat och sitter nu och kikar runt på internet och lyssnar på elden som sprakar i kaminen. Harmoni!

kokar lite mat åt Holger som han ska äta när han vaknar. Älgkött och potatis.. Ska gå och handla efter hans lunch. Tror att vi ska äta suovas idag, pappa pratade om att han hade rökt massa älgkött. Gott!

Igår for jag och Holger upp påp stan vid 14.30 tiden. Mötte upp Stefan, pappa och Kristoffer på yamaha centrum (eller heter det yamaha-huset... eller hette det så förut..?) Ja, sak samma. Stefan är löjligt sugen på att köpa en skoter. Och det får han väl göra om han vill men först och främst ska vi ha någonstans att bo. Och löser det sig nu med det som vi har på G så får han köpa en skoter (nu låter det som att jag är värsta kärringen som sitter hemma och väntar på att han ska komma hem med pengarna så att jag får bestämma vad dem ska användas till)
Han tittar inte på nå billiga skotrar heller. En polaris assualt (stavning stavning!!) cirkus 95.000 kr.
Jaja, det löser sig nog.

Igår fick jag lön från statoil. Måste kolla lönespecen när jag kommer hem. Får ut på tok för mkt mot vad jag jobbar. Tror att dom dragit för lite skatt!! Förra månaden betalade jag MAX 10% i skatt, sa om detta till min chef. Dom måste dra mer skatt annars lär ju jag få VÄRSTA restskatten! Försöker ju vara duktig och betalar in nån hundrig mer i skatt på föräldrapenningen varje månad, bättre att få tillbaka än att behöva betala... Nåväl. Får kolla på lönespecen som ligger bland posten som kommit nu när vi varit här.

Har förresten blivit sugen på att köpa en ny barnvagn... Ska spana lite nu.... ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj nu kommer Jocke bli sugen om Stefan köper en skoter :) Men ha skoter i Umeå, dont think so!



Alltid najs med lön men det klart om de inte har dragit skatten rätt så är det ju lite jobbigt helt klart. Restskatt är ju verkligen inget att rekommendera (inte för att jag någonsin fått det men ändå)!



Ja är som sagt måttligt less på förkylningen.. lär ju inte bli bättre då hon börjar förskolan heller..SUCK!

2011-01-26 @ 16:39:39
URL: http://cyberkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0