Festival!

Den här helgen är det festival i Kiruna! Men då Stefan jobbar och mamma och pappa är i stugan så blir det inget festivalande för våran del! Men inte är jag ledsen för det! På söndag när alla andra mår som en överkörd råtta så kommer jag att må toppen och ha både hörseln och tårna kvar! :) Hämtade ju som sagt nycklarna till lägenheten i tisdags. Pratade med fastighetsförvaltaren på torsdag om att lägenheten ser för hemsk ut! Vi bestämde då att vi skulle mötas i lägenheten idag kl 14 och se vasall måste göras. När vi flyttade till stengatan i Luleå och anmärkte på att det var slitet och äckligt så sa dom bara "det är standard" åt ALLT! (nu när vi flyttade ut så fick vi bla anmärkning på att betala för en dörr som var trasig. Och den var trasig redan när vi flyttade in!!!!) hu som helst, med lulebo historian i bakhuvudet så tänkte jag att dom KANSKE går med på att tapetsera om i ena sovrummet (där det är ca 40 klistermärken på en vägg) Men, vi får nya tapeter i alla rum, nya golv i båda sovrummen och slipat golv i vardagsrummet. Alla tak ska målas och så även alla dörrar! Nya skåpluckor till garderoberna i hallen och ny spis, kyl och frys! Sen ska dom även byta lås då vi upptäckte att ena nyckeln vi fått inte passar! Dom som bott där tidigare har förmodligen tappat en nyckel och sen bara gett en annan nyckel när dom flyttade ut! Iaf så känns det jävligt skönt att få en helfräsch lägenhet! Dock så är det ju semester nu så dom kommer inte att börja måla och tapetsera förrän efter semestern. Ni får ursäkta att det blir grötigt skrivet men jag bloggar från telefonen.. Måste kanske byta till blogspot.com då blogg.se inte har någon app vad jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0