Vatten vatten..

..Bara vanligt vatten!

Det är inte förrän vattnet är borta som man faktiskt inser hur beroende man är av rinnande vatten! När man är i en stuga eller liknande utan direkt tillgång till vatten så är man ju medveten om det och förberedd. Men när det bara pangbom tar slut i kranen, ja då står man där som ett fån med vällingflaskan i handen!
Nu var ju pappa förberedd på det då det tydligen försvinner i "våran del av byn" sist. Så han hade fyllt upp dunkar med vatten.. Jag som hade tänkt ta en dusch, får väl göra det i morgon på morgonen istället!

Idag har jag och Holger varit ute och promenerat. Först med vagnen och han somnade och sov sen ute på bron i säkert 2 timmar! Sen när han hade ätit lunch så gick vi en sväng efter älven och få fick han åka pulka.

Vid 17 tiden tog jag och mamma (och Holger) en promenad till pappas farbror Hubert. Hade ju lovat att jag skulle komma å visa upp min skatt. Hubert tyckte att han är väldigt lik min farfar. Och det stämmer nog för han är väldigt lik min pappa, som var väldigt lik min farfar... Hade varit så roligt om farfar hade fått träffa Holger! Men han dog redan 1993, 63 år gammal. Tänk, då tyckte jag (som skulle fylla 9 den sommaren) att när man är 63 så är man gammal och har levt sitt liv färdigt. Hade han inte gått i förtidspension så hade han ju inte ens hunnit bli pensionär då ännu! Cancer är en dum dum dum sjukdom! Men hade det vart idag han hade blivit sjuk så hade han förmodligen överlevt den, forskningen går ju som tur är frammåt!

Ja, iaf... Hos Hubert var även hans dotter Britt-Marie. Hon är 72 år, tänk att få ha kvar sin pappa när man är 72!!
Hon ska snart få ett barnbarnsbarn och Hubert alltså ett barnbarnsbarnbarn, Ganska coolt tycker jag!


I morgon har vi nog inga planer (förutom att duscha) men det blir väl en promenad eller två!


Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Marie

Gamla människor är fascinerande. :)

2011-03-09 @ 06:29:31
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0