Segt!

I morse var jag seeeg! Klev upp 05.30 och fixade mig och packade ihop det jag behövde (Holgers grejer packar jag alltid ihop på kvällen innan för att inte glömma någonting) lämnade gossen på dagis vid 06.30 och jag började jobba kl 07. Min kusin Anna har börjat jobba på samma ställe som mig så vi har jobbat ihop hela dagen, kul! Eller eg inte hela dagen då hon fick ett sms av sin "gubbe" vid 12 tiden att han var på akuten med deras minsta tjej då hon ramlat på dagis och fått hjärnskakning! Hemskt! Hon åkte då, såklart, till sjukhuset!
När jag slutat så åkte jag och hämtade min Holger från dagis. Var en liten tjej där på typ 2 år som är helt TOKIG i Holger. Hon vill bära honom och krama honom hela tiden! Hon kramade honom säkert 20 ggr innan vi åkte:) kul att dom tycker om honom :)
Förresten, på tal om att packa så tycker jag att det är skitsvårt att veta hur man ska klä dom små nu! Det är svinkallt och regnar ibland. Han har både vinteroverall, höstoverall, regnkläder och ylleoverallen (som hans mormor stickat) på dagis. Så då får dom klä honom efter väder. Sen har han flera olika par handskar och flera mössor i varierande tjocklek :) och flera par skor! När vi är hemma ( ja alltså ute, inne använder vi inga skor) så har vi kuoma skorna han fick av sin mormor och morfar förra vintern, tycker dom är toppen! Men dom börjar nog bli lite små snart. Ska köpa ett par nya åt honom nästa helg när vi åker till happis. Eller mamma sa att hon ska köpa det, så jag tror att både Holger och hans kusin Mika blir ett par skor rikare då :)

Nu sover barnet och jag ska kika efter ett par vinterskor åt mig! Har ju mina fina vita kängor men skulle vilja ha ett par andra också :) ett par lite finare! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att Holger är uppskattad :) Mika är favorit hos två 3-3,5åriga tjejer som ska "sköta" henne. Mika gillar dom också och kramas gärna. Det är som sött :)



Jag funderade på det igår faktiskt om jag skulle lägga en beställning på skor när ni lix ska upp dit. Doris är då för snäll!!Hur går tankarna kring storlek? 22 vore ju optimalt men det klart om man tar 23 kanske de kan ha skorna nästa vinter..men undra hur för stora de är nu då..jasi inte lätt..

2011-10-18 @ 20:54:15
URL: http://cyberkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0