Jag då?!

Ja, jag har idag jobbat andra dagen på mitt nya jobb. Jag ska alltså jobba på radiotjänst på kvällstid och ringa till folk som inte betalar.. Idag fick vi sitta och lyssna när dom som redan jobbar där ringde till folk. Man blir lite förvånad över att folk blir så irriterade, eller snarare vilka som blir irriterade. Nu vill jag inte hänga ut någon viss "grupp". Det är ju så att i Sverige så har vi inget sambo register. Alltså kan man bli uppringd av RT även om ens sambo betalar tv-avgiften. Vill man inte bli uppringd (om man har en sambo som betalar, eller en mamma, pappa el någon annan i hushållet) gå då in på radiotjanst.se "mina sidor" och fyll i vem som betalar. Man kan också be RT göra det, antingen genom att ringa dem eller säga det åt dom (oss) när dom (vi) ringer. Iaf.. Det här är som ett extrajobb där man själv får bestämma hur mkt man vill jobba och när man vill jobba. Perfekt då jag inte kommer att kunna jobba dom veckor Stefan jobbar em. Alltså var fjärde vecka. Den här veckan körde det ihop sig lite då Jag har utbildning och Stefan jobbar em. Tur då att min snälla mamma kan vara barnvakt på kvällarna! Jo, jag har även fått ett till jobb! Var tänkt att jag skulle börja 1/10 men jag kommer att börja redan nu på måndag! Toppen! Den tjänsten är på 75% så det blir ju bra att jag kan komplettera med radiotjänst! Eftersom att RT (radiotjänst) ligger nära där vi bor (tar 10 min att gå) så känns det ju grymt onödigt att ta bilen dit! Kan säga att det inte var så kul att promenera hem i mörkret, spex inte så någon slagit sönder jättemånga gatulampor!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad är det andra jobbet då? Du verkar få jobb till höger och vänster du. :)

2011-09-07 @ 06:31:10
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anna

Men vad bra med ännu ett jobb!! Var har du fått det då?

2011-09-07 @ 20:31:17
URL: http://cyberkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0