Lördag hela dagen!

Men igår var det fredag. Holgers femte dag på dagis och han åt frukost med dom andra barnen. Han åt mannagryntsgröt med äppelmos och tyckte det var jättegott :)
Efter frukosten var det dags för mig att gå. Vinkade av min prins och gick till min farmor och hängde.. Dom skulle ringa om han blev allt för ledsen.. Ett tag funderade jag på om det var nå fel på min telefon, att dom inte kunde ringa till mig! När jag kom till dagis strax innan kl 11 så var dom precis på väg in. Dom hade varit ute och lekt i över 2 timmar!
Först blev han jätteglad när han såg mig, men när han insåg att vi skulle åka hem så la han sig på marken och började skrika, han ville inte hem! Han ville gå in och leka! :) Vi gick in en sväng och hälsade på Holgers mormor som jobbar i köket. Eg jobbar hon i skolköket men varje dag kommer hon ner med lunch till dagis.
Sen åkte vi hem och efter lite köttbullar och potatis i magen så somnade Holger i sin säng! :)
Igår vid frukosten så sa en liten flicka på typ 4 år "Är du holgers mamma?" "Ja" svarade jag.. Då sa hon "min mamma är redan död....." och så såg hon jätteledsen ut :( Tycker så synd om både henne och hennes syster som tvingas växa upp utan sin mamma!

Den här helgen är det marknad i staden. Tror att jag och Holger ska promenera upp dit och köpa sockar när han har vaknat och fått i sig lunch!

Nu ska jag vila en stund!


Kommentarer
Postat av: Marie

Men gud vad hemskt att inte ha någon mamma. :(



Härligt att det går så bra för Hogge på dagis i alla fall. :D

2011-09-03 @ 11:42:39
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anna

Så himla skönt att det går så bra! Det är inte roligt när det inte gör det kan jag lova :P

2011-09-03 @ 23:47:53
URL: http://cyberkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0