Torsdag då!

Holgers fjärde dag på dagis. Han är så duktig våran kille! Idag när vi kom dit så skulle dom andra barnen från hans avdelning (åkerbäret) gå och samla stenar som dom skulle pyssla med senare. Men vi stannade kvar på förskolan och gick ut och lekte med barnen från den andra avdelningen (hjortronet). Efter kanske 15 minuter gick jag och Stefan in. Vi sa "nu går mamma och pappa, hejdå!" och så vinkade vi. Trodde att han skulle börja protestera för han började gå efter oss först. Men hans underbara fröken Åsa tog honom i handen och han började skratta och vinkade åt oss!
Vi gick in och blev serverade fika av Helga som jobbar i köket där. Satt och spanade ut genom fönstret och såg när han lekte med dom andra barnen. Dom större tjejerna är väldigt förtjusta i honom. Dom ska vara med honom hela tiden och ger honom leksaker och hjälper honom om han ramlar omkull. Så himla kul å se att dom är så snälla!
Efter kanske en timma så kom dom in och vi lekte lite på avdelningen innan det var dags för oss att åka hem.
Eller vi åkte till buchts/järnia och shoppade lite..

Bland annat så köpte vi detta!


8 st såna här glas. Nästan alla våra glas gick paj i flytten!


...En OBH nordica sodastream i färgen chili..


Och en ny vattenkokare, också den från OBH nordicas chili serie. Fick en smörgåsgrill i den serien i julklapp från mina chefer på ICA när jag jobbade där!



Eftersom att vi inte hittat våra bestick (?!??!) så köpte vi nya, det är inte så trevligt att äta med plastbestick!

Vi köpte även en kaffepress, en micro och ett nyckelskåp. Säkert har jag glömt någonting!

Kollade inte på prislappen på sodastreamen när jag tog den från hyllan. Vi får då dricka mycke bubbelvatten nu om det ska "löna" sig! :P

Någonting annat som försvunnit i flytten är mina ena converse sko! Känns lite hånande att den ena står där i skohyllan, jag vill ju kunna använda dom!!

På tal om skor så kom jag att tänka på en grej. En bekant till mig hade varit i asien och rest i några veckor och bland annat köpte ett par grymt snygga pumps! När hon kom hem så märker hon att hon fått med sig 2 st högerskor!!!

Nu ska jag ta en kopp te framför TVn. Sen en dusch och sen sova! I morgon ska vi vara på dagis 07.45 så att Holger får äta frukost med dom andra barnen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Najs att kunna shoppa loss lite :)



Fina glas! färgkombon är såå fin och fräsch! Kul att ha köksmaskiner i en serie och inte femton som vi har :P

2011-09-01 @ 22:37:19
URL: http://cyberkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0