Dagens!

Fettisdag idag. Det betyder semlor, massa semlor. Började jobba 1 timma tidigare för att hjälpa Rasmus att göra alla semlor som skulle säljas under dagen. Tror det blev ungefär 400 st. En piss i havet om man jämför med när jag jobbade på ICA och vi gjorde 700-800 semlor (på en dag) på två personer (och en vanlig elvisp, på restaurangen har vi en sån där stoooor grej som vispar av sig själv.) På ICA bakade vi dessutom bullarna (inte helt från början såklart, men dom jäste och gräddades där...)Nu hade vi färdiga bullar.
Ja, skitsamma. Baka är en av mina favorit sysselsättningar, hade kunnat baka hur mkt som helst! Men just nu sätter våran frys stopp för det. Eftersom att vi inte äter så mycket av det som bakas...
Nä. Nu är jag jätte trött, ska slänga mig i sängen med "paganinkontraktet" och sen sooooova. Tills klockan ringer 05.40 i morgon!
Natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0