Torsdag

Och snart helg! Som Iofs innebär jobb för min del. Men fredag är ändå fredag.
Idag har jag och Holger bjudit lillebror/morbror Kristoffer på middag. Köttfärsbiffar med potatis och sås. Gott!
Pratade om matlagning på jobbet för någon dag sedan. Blir förvånad över hur mycket halvfabrikat folk äter! Det är fiskpinnar, pulvermos, färdiga köttbullar, och frys pizza (?). "det är så jobbigt och tråkigt att laga mat"... Jag kan inte påstå att jag älskar att laga mat. Men halvfabrikat kommer inte in i Vårat hem! Det tar inte mycket längre tid att göra sina egna köttbullar än vad det tar att steka/värma färdiga.

Och jo, vi latar oss också ibland. Då köper vi färdiglagad mat, typ pizza, hamburgare eller thai.

Nu är jag svin trött och ska somna framför TVn:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0