Jo så att..

I måndags var första dagen på nya jobbet! Träffade chefen i vakten kl 8 och då fick jag inpasseringskort och underjords-tagg. Sedan vidare till förrådet där jag fick kläder, skor och hjälm (och skyddsglasögon som jag redan tappat) ja, och hörselkåpor.. Som man sätter fast i hjälmen, en på varje sida. Har tappat bort den ena....
På må dag checkade vi in hos mamma och pappa. Både jag och Stefan började kl 05.00 både tisdag och onsdag, dagis öppnar kl 6 så Mommo fick äran att lämna lilleman.. Natten till idag sov han jättedåligt.. Vaknade vid 02 tiden och då fick han komma till våran säng.. Sen vaknade han igen vid 03 tiden... Jättekul när man vet att klockan ringer 03.50!! Han fick dricka välling i sin säng så att han somnade..
Idag har jag kört omkring i gruvan för att (försöka) lära mig att hitta där.. Det är typ tusen vägar som går överallt och det ser likadant ut överallt. Det är trångt som fan och på vissa ställen är det helt omöjligt att möta en lastbil.. Kommer att vara kung på att backa om nån vecka!! Men jag trivs som fisken i vattnet! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0